Din ce in ce mai multe companii de paza si securitate moderne utilizeaza aplicatii mobile de patrulare pentru o mai buna coordonare a operatiunilor si comunicare intre patrulele mobile, agentii de paza, dispecerate, supervizori si manageri. Unele companii inca mai folosesc statiile radio si/sau telefoanele mobile si aplicatii de mesagerie cum ar fi WhatsApp, in timp ce alte companii se bazeaza in totalitate pe aplicatii mobile cum ar fi Guard Center, pentru maximizarea eficientei si sigurantei operatiunilor de paza si protectie.

Statiile radio sunt inca rapide si fiabile, dar au anumite dezavantaje. Comunicarea nu este intotdeauna clara si functiunile lor sunt foarte limitate. Solutiile digitale de patrulare au beneficii semnificative pentru companiile care decid implementarea acestora. Iata care sunt cele mai importante avantaje are aplicatiilor mobile:

Multifunctionalitate

O aplicatie de patrulare mobila este conceputa special pentru diverse scopuri. De obicei, ofera optiuni pentru raportarea activitatii, contactarea managerilor/ supervizorilor sau autoritatilor, scanarea unui tag NFC/QR in scopuri de autorizare, acces sau pontaj, si multe altele. Toate acestea vin in plus fata de functiunile uzuale pe care un telefon inteligent le indeplineste, de la efectuarea de apeluri simple pana la mesaje text, fotografii si inregistrari audio/video. Cu alte cuvinte, trecerea la o aplicatie mobila permite agentilor de paza sa reduca numarul de dispozitive la purtator si inglobarea mai multor instrumente utile intr-un singur dispozitiv.

Arie de acoperire mai buna

Fie ca aplicatia mobila permite comunicarea audio, fie ca alegi o aplicatie walkie-talkie sau apel video, telefoanele inteligente sunt dispozitive excelente pentru a contacta imediat alti agenti din companie. In plus, au o raza de acoperire mult mai buna decat statiile radio, ceea ce le face deosebit de utile pentru patrularea pe distante mari sau in zone aglomerate (orase) sau cu obstacole, unde statiile radio sunt adesea ineficiente.

Functiuni de localizare si raportare

Alte doua functiuni ale aplicatiilor mobile de patrulare adauga valoare operatiunilor de securitate. Prima este functiunea de localizare utilizand tehnologia GPS a telefonului inteligent. Aceasta functiune ajuta la localizarea agentilor de paza in orice moment si pastrarea inregistrarilor detaliate ale traseelor patrulelor mobile si agentilor in cazul in care acestea devin importante din motive legale.

Functiunile de raportare si inregistrare a activitatii sunt de asemenea disponibile. Acestea le permit agentilor de paza sa inlature hartia din procesul de raportare. Selectarea automata si instructiunile clare din meniul aplicatiei reduc erorile si economisesc timp atunci cand vine vorba de intocmirea rapoartelor. Rapoartele sunt salvate si trimise automat supervizorilor spre aprobare, astfel incat sa nu se rateze nimic. Aplicatii avansate precum Guard Center, permit atasarea de fotografii, inregistrari audio si video, pe langa text.

Sunt silentioase

Un alt dezavantaj al statiilor radio si dispozitivelor similare este ca pot fi zgomotoase. Telefoanele inteligente si aplicatiile mobile ofera optiunea silentios/vibratie pentru alerte, permitand o comunicare silentioasa atunci cand este necesar. Acest lucru este util pentru agentii de paza care prefera sa ramana silentiosi pe durata patrularii sau sa aiba optiunea de a comunica fara zgomot atunci cand este nevoie. Agentii de paza pot trimite mesaje silentioase unul altuia sau altor membri ai echipei, dupa cum este necesar.

Planificare mai usoara pentru patrule

Aplicatiile mobile de patrulare sunt concepute si pentru managementul si planificarea operatiunilor. Sarcinile specifice obiectivelor/punctelor de control si rondurile de patrulare pot fi configurate rapid si atribuite agentilor de paza. Acest lucru evita orice potentiala confuzie, permitand in acelasi timp o actiune rapida sau modificari rapide, dupa cum este necesar.

Optiunile aplicatiei permit, de asemenea, companiilor de securitate sa includa note utile pentru agenti, cum ar fi instructiuni specifice ale unui client. Acestea pot fi utile in cresterea responsabilitatii agentilor, imbunatatind in acelasi timp calitatea serviciilor. Agentii de paza care ies din tura pot transmite celor care intra in tura, note sau remindere proprii. Acest lucru poate ajuta la imbunatatirea performantei si corectitudinii la locul de munca.

Daca agentii de paza trebuie sa se ponteze la obiectiv, aceste aplicatii mobile pot, de asemenea, sa inregistreze automat ora intrarii in tura si timpul lucrat, atunci cand este necesar pentru a cresterea preciziei. Supervizorii pot vizualiza si aproba rapid multiple rapoarte pentru a economisi timp si a creste eficienta.

Instrument pentru training si reactie rapida

Multe dintre functiunile pe care le-am discutat deja fac inrolarea unui nou agent de paza mai rapida si mai facila. Comunicarea clara, plus accesul rapid la informatii si instructiuni, ajuta atat la instruirea agentilor, cat si la o reactie rapida. Aplicatiile mobile ofera informatii utile care ii ajuta pe agenti sa se familiarizeze rapid cu obiectivul si cerintele clientilor. Astfel, se reduc eventualele erori ale agentilor noi, ajutandu-i in acelasi timp sa inteleaga cerintele de raportare si ale postului.

Portalul Client

Aplicatiile mobile de patrulare pot oferi si portaluri pentru clienti, care permit accesul acestora la rapoarte si registre de activitate in timp real, astfel incat sa stie exact ce activitati desfasoara agentii de paza la obiective. Acest lucru este util pentru linistea lor sufleteasca, demonstrand totodata transparenta si valoarea serviciilor de securitate furnizate de compania ta.

Orice companie de securitate privata va beneficia din utilizarea unui software pentru managementul fortelor de securitate privata, dar ce solutie este mai buna? Afla din ghidul nostru pe care il poti descarca gratuit aici:

[Ebook] Cum alegi un software pentru Managementul Securitatii Private